Neste generasjon drivstoffoptimalisering

OptixDrive justerbar girkasse reduserer drivstofforbruket med opp til 25 % for skip med akselgenerator gjennom aktivering av hoved motorer til å kjøre på variable (optimaliserte) RPM i stedet for faste RPM.

Nor-Shipping: Turtallskompensasjon gis selv under tomgang og gjør det mulig for «buffer tid» som trengs for hjelpegeneratorer til å starte og ta over produksjon av elektrisk kraft. Statistikker viser at denne funksjonen fjerner mer enn 95 % av risikoen for «black-out» om bord på skipet.

Statistikker viser at OptixDrive bidrar til å fjerne mer enn 95 % av risikoen for «black-out» om bord på skip, sier Ingela Lundh, CRM i OptixMarine.

OptixDrive er egnet for alle skip (med eller uten CCP). Vårt installasjonsteam er ombord bare én dag for inspeksjon, mens den faktiske installasjonen (3 dager) gjøres under fart. PTO vil bli utstyrt med tilpasset beskyttelsesdeksel for å sikre installasjonsteamet.

– Vi er stolte av å kunngjøre at Rederiet AB Veritas Tankers har valgt OptixDrive for alle sine fartøy, noe som sparer så mye som 700 tonn drivstoff og 2100 tonn CO2per skip og år, sier Ingela Lundh, CRM i OptixMarine.

Mindre vibrasjon støy ombord

Når OptixDrive senker turtallet på de viktigste motorene, har det en direkte innvirkning på vibrasjoner og støy, både for mannskapet om bord og på marint dyreliv.

– Våre integrerte tester viser ca. 50 % reduksjon i ECR lydnivåer, sier Lundh.

OptixMarine har mer enn 25 års erfaring i skipssystemer og vi mener at skipsfartindustrien har en bærekraftig fremtid. Vårt mål er å bruke denne erfaringen og kunnskapen til å senke energiforbruket ombord på skip, sier Lundh.

Toppbilde: OptixDrive redusere drivstofforbruk og utslipp fra CO2, NOxog SOx.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Rull til toppen