350 000 abonnenter innen telematikk og IoT

Abax og Automile har kunngjort ´at de har inngått en avtale der Abax Sweden AB gjør oppkjøp av Automile Holding AB. Sammen vil de danne et ledende nordisk SaaS-selskap som leverandør av telematikk og IoT-tjenester med over 350 000 abonnement i Europa og USA.

Automile har 87 000 abonnenter av sin kjernetjeneste, med kunder i Sverige, Norge, resten av Europa og USA. Gjennom oppkjøpet vil Automile-kunder kunne forbedre sine nåværende løsninger med full tilgang til Abax globale IoT-nettverk, med en enestående geografisk dekning. Kombinasjonen vil tilføre ytterligere innovasjon og verdiøkende tjenester for kunder av begge selskapene.

– Oppkjøpet er et viktig steg for å styrke vår virksomhet samt forbedre vår posisjon i Norden, Europa og globalt ytterligere. Sammen med Automile vil vi være i forkant innen innovasjon med den mest moderne, åpne og avanserte telematikkplattformen, forteller Morten Strand, CEO i Abax.

Vil bygge en global telematikkleder

Eksisterende og nye kunder vil få tilgang til hele produktutvalget fra begge selskaper.

– I Automile etterstreber vi konstant produktutvikling for å overgå kundens forventninger. Med Abax kan vi nå levere et enda bredere tilbud, sier Jens Nylander, adm. dir. og gründeren bak Automile.

– Med Abax kan vi nå levere et enda bredere tilbud, sier adm. dir. Jens Nylander i Automile.

 

Etter mange år med omfattende investeringer innen innovasjon og nye tjenester, er Automile i dag et raskt voksende og lønnsomt SaaS-selskap.

– Målet mitt har vært at Automile skal assosieres med vekst, gode bruttomarginer og høy lønnsomhet, og Abax deler de samme målene om å skape verdi for aksjonærene. Sammen får vi en betydelig større abonnementsbase som danner fundamentet til å fortsette som en global og lønnsom telematikkleder som skaper verdi for våre kunder, sier Jens Nylander.

Oppkjøpet ventes fullført innen utgangen av oktober 2020.

Toppbilde: Abax og CEO Morten Strand styrker sin posisjon både i Norden og globalt.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Rull til toppen