Vipps best på universell utforming

Den populære norske betalingstjenesten Vipps har vunnet Innovasjonsprisen for universell utforming. Dette ble klart under en digital prisutdeling i går ettermiddag. I tillegg ble Vipps vinner av kategorien Tjenestedesign og viser med dette at de tar universell utforming på alvor.

– Det er utrolig stas at noe som vi har arbeidet med så lenge vinner selve Innovasjonsprisen for universell utforming. Dette skaper enda mer motivasjon til alt det som vi skal jobbe med fremover, sier Elisabeth Barrie, leder for produkt i Vipps.

NRK TV, Vipps, nye Flytoget, Oslo kommunes visuelle identitet, Stovnertårnet og Vindmøllebakken bofellesskap vant hver sin kategori, og konkurrerte dermed om hovedprisen. Til slutt var det Vipps som gikk til topps.

Det er DOGA som står bak Innovasjonsprisen for universell utforming, og dette var fjerde gang prisen ble delt ut.

– Vipps er en verdig vinner av Innovasjonsprisen for universell utforming. Appen har revolusjonert måten vi gjør opp for oss på, sier Jannicke Hølen, seniorrådgiver med ansvar for inkluderende design i DOGA.

– Dette er en tjeneste som gir mestringsfølelse til alle, enten du er blind, eldre, ikke kan språket eller synes teknologi og banktjenester på nett er vanskelig. Uansett funksjonsnivå gjør Vipps livet ditt enklere, sier Hølen.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Rull til toppen