Hannover Messe viste fremtidens teknologi – digitalt

År etter år er Hannover Messe utstillingsvinduet for industrien og en katalysator for fremtidige temaer som AI, bærekraftig produksjon og 5G. Vi har fått demonstrert at fremtidens handelsshow vil være hybride, sa dr. Jochen Köckler, adm. dir. i Deutsche Messe AG.

Hannover Messe Digital Edition demonstrerte den innovative kraften til maskinteknikk, elektroteknikk og IT-selskaper.

– Sammen med våre utstillere og partnere lyktes vi i å styrke kjernemerket til verdens viktigste industrishow: innovasjon, inspirasjon og nettverk i industriell transformasjonsalder – det er det Hannover Messe står for, sa Köckler.

Angela Merkel åpnet messen

Tysklands forbundskansler Angela Merkel åpnet mandag verdens ledende bransjeshow sammen med Joko Widodo, president i Republikken Indonesia. De 1800 deltakende selskapene presenterte 10 500 produkter og innovasjoner til 90 000 registrerte deltakere. Konferansen inneholdt 1500 eksperter som diskuterte temaer som Industri 4.0, digitalisering av industrielle prosesser, forsyningskjedestyring, lett konstruksjon, hydrogen og elektromobilitet.

– Den positive responsen på det digitale Hannover Messe overgikk våre forventninger. Samtidig så vi at en digital messe ikke kan erstatte magien i en fysisk begivenhet, rapporterte Köckler, med henvisning til tillitsskapende face-to-face-diskusjoner, konkrete potensielle kunder ved messen og den praktiske produktopplevelsen, samt tilfeldige møter som kan føre til nye forretningspartnerskap.

– Den personlige kontakten er rett og slett ikke der, sa han

– Men den digitale utgaven bekreftet at vi er på rett vei. Basert på vår erfaring denne uken, vil vi i fremtiden samle det beste fra de digitale og analoge verdenene for å gi kundene våre en helhetlig hybrid messeopplevelse, la Köckler til.

– I fremtiden vil vi samle det beste fra de digitale og analoge verdenene for å gi kundene våre en helhetlig hybrid messeopplevelse, sa dr. Jochen Köckler, adm. dir. i Deutsche Messe AG. Her sammen med Arief Havas Oegroseno, ambassadør for Indonesia, samarbeidsland for årets messe. (Foto: Deutche Messe)

140 000 så direktesendingene

I løpet av de fem dagene av live-showet genererte de 90 000 deltakerne mer enn 3,5 millioner sidevisninger og sendte inn 700 000 søkespørringer i utstilleren og produktsøket .I tillegg tiltrakk den nye konferansen og utstillerne direktesendinger omtrent 140 000 visninger.

– Vi vet blant annet nå at vi når helt nye utstillere og besøkende. Når vi overfører denne kunnskapen til våre fysiske hendelser, maksimerer vi båndbredden til våre messer mange ganger over. På denne måten øker vi relevansen av Hannover Messe, konkluderte Köckler.

– Jeg respekterer arrangørene av Hannover Messe Digital Edition for et svært vellykket arrangement i pandemitider. Rettferdig ledelse satte sammen et innovativt format som demonstrerer evnene i vår bransje til tross for Corona, sa Siegfried Russwurm, president i BDI (Bundesverbandes der Deutschen Industrie)

– Samlingen av politikere, leverandører og næringslivsbrukere fra hele verden er et viktig signal for å fokusere på innovativ styrke. Mer enn noen gang er det viktig å vokse ut av Korona-krisen med nye løsninger og forretningsmodeller.

Toppbilde: Forbundskansler Angela Merkel åpnet Hannover Messe. Selvfølgelig via storskjerm. (Foto: Deutche Messe)

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Rull til toppen