Stor suksess for EMO Milano

I begynnelsen av oktober samlet industrimessen EMO Milano 2021 over 60 000 besøkende som fikk presentert de seneste innovasjoner fra 700 utstillere innen vektøysmaskiner, roboter og automasjon.

Promotert av CECIMO, den europeiske vektøysmaskin-foreningen, og organisert av industri-organisasjonen UCIMU-Sistemi per Produrre, kunne messen registrere besøkende fra 91 land.

– Utstillingsdataene bekrefter verdien av arrangementet, betraktet som utnevnelsen av referanse for den verdensomspennende produksjonsindustrien av maskinverktøy, roboter og automatiseringssystemer, sa Luigi Galdabini, generalkommissær for EMO Milano 2021.

– Mange av utstillerne har uttrykt sin store tilfredshet med resultatene som er oppnådd i løpet av de seks utstillingsdagene, sa utstillingsdirektør Alfredo Mariotti.

– Arbeidet utført av EMOteam har blitt verdsatt av italienske og utenlandske operatører, som også uttrykte sin tilfredshet på sosiale medier. Dette demonstrerer tillitsklimaet som karakteriserer bransjen – som betraktet EMO Milano 2021 som hendelsen som lanserte post-pandemi-æraen, mente Mariotti.

Roboter og automasjon blir en stadig viktigere del av industriell produksjon.

Bredt tilbud, bred interesse

Til tross for fortsatt gjeldende mobilitetsrestriksjoner kunne EMO Milano bekrefte sin internasjonale karakter også denne gangen. Utenlandske utstillere utgjorde 60 % av totalen, mens utenlandske besøkende utgjorde 30 % av det totale antallet. En absolutt attraksjon for operatørene av verdens produksjonsindustri var det brede produkttilbudet som ble vist av over 700 bedrifter, i 6 haller på til sammen 100 000 kvadratmeter utstillingsområde.

Tyskland, Sveits, Frankrike, Spania, Østerrike, Slovenia, Tyrkia, Polen, Russland og Danmark var de mest representerte landene på messen, som også ble deltatt av mange operatører fra Finland, Kroatia, Estland, Litauen, Ungarn, Tsjekkia, USA, Storbritannia, Israel, Japan, Sør-Korea, Irland og Egypt.

Blant de utenlandske besøkende var det også over 30 kvalifiserte utenlandske aktører som deltok i business-aktivitetene organisert av UCIMU-Sistemi per Produrre i samarbeid med MAECI og ICE-Italian Trade Agency, samt 30 medlemmer av en autonom delegasjon fra Tyrkia. Den matchmaking aktivitetene materialiserte seg til 1200 møter arrangert på utstillernes stands.

Foruten publikum tiltrakk EMO Milano 2021 seg også oppmerksomheten til den internasjonale pressen. Rundt 400 akkrediterte journalister, hvorav 40 % fra utenfor Italia var registrert. Studentene bekreftet også sin interesse for arrangementet. Unge besøkende var 1300, inkludert studenter fra tekniske høyskoler, universiteter og andre læresteder, som besøkte utstillingen sammen med sine lærere. Blant dem deltok 450 på guidede turer.

Ved siden av teknologitilbudet hadde EMO Milano 2021 en rekke sideinitiativer, for eksempel EMO Digital, utstillingsområdet fokusert på digital teknologi; EMO Additiv tilvirkning, dedikert til et av de mest lovende feltene innen industriproduksjon samt EMO Start-Up, som tilbød en overse av nye bedrifter som jobber med utvikling av produkter og prosjekter knyttet til verden av produksjonssystemer og metallbearbeiding.

Nyheten Speakers Corner hadde over 80 taler og grundige analyser. I tillegg førte matchmaking-aktiviteter til 1200 møter arrangert på utstillernes stands.

Deltagelse i mange kanaler

En nyhet på EMO Milano 2021 var Speakers Corner som hadde over 80 taler og grundige analyser og diskusjoner av utstillere og arrangører. I tillegg ble det arrangert 20 møter innenfor EMO ADDITIVE-området, arrangert av AITA- Italian Association of Additive Technologies. Over 2000 deltakere registrerte seg for møtene, i tillegg til rundt 3000 eksternt tilkoblede brukere (i gjennomsnitt 500 brukere per dag), som i løpet av de seks utstillingsdagene kunne følge hendelsene som ble holdt på messen takket være live streaming-tjenesten.

Interessen viste seg også på messens nettside: Over 800 000 visninger ble registrert på EMO-milano.com: fra Italia, Tyskland og Sveits, etterfulgt av USA, Frankrike, Spania og Japan. Disse tallene er lagt til de 600 000 visningene som er registrert på Smart Catalog, utstillingens offisielle katalog, sett hovedsakelig av mobiltelefoner. Nett-samfunnet EMO Milano rapporterte en bemerkelsesverdig vekst; fra 2770 brukere i 2015 til 9440 følgere registrert 10. oktober 2021.

Blant de store SoMe-aktørene hadde LinkedIn den høyeste aktiviteten. I perioden 13. september – 10. oktober var det over 23 000 sidevisninger (+ 809 %), ca. 7500 unike brukere for 330 000 visninger av innleggene publisert på den offisielle profilen til messen.

Toppbilde: Til tross for fortsatt gjeldende mobilitetsrestriksjoner kunne EMO Milano 2021 ønske velkommen til over 60 000 besøkende.

Neste utgave av EMO Milano finner sted i oktober 2027.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Rull til toppen